Tut tut! Baby an Bord!
Sat, Mar. 23, 2024, 2.30 pm - 3.00 pm
Szenische Einrichtung
Eva Binkle
Music theatre pedagogue
Birthplace:
Saarbrücken, Germany
Studies:
Studies of orchestral music with main subject oboe at the Musikhochschule Saarbrücken, master studies of music mediation and concert pedagogy at the Hochschule für Musik in Detmold, advanced training in musical-scenic interpretation with Rainer O. Brinkmann at the Staatsoper in Berlin
Relation to the Hamburg State Opera:
Musical Theatre and Concert Pedagogue at the Hamburg State Opera since 2015
Career stages:
Oboist, music theater pedagogue at the Saarland State Theater (2013 to 2015).
Lecturer at the Hamburg University of Music and Theatre, jury member project funding for independent performing arts area children's and youth theater (KiJu)
Gesang
Zacharia N. Kariithi
Baritone
Birthplace:
Nairobi, Kenya
Studies:
Piano and vocal studies at Kenya Conservatoire of Music with Gachigi Kungu, graduation with distinction of the Associated Board of the Royal Schools of Music, Buchmann-Mehta School of Music of the Tel Aviv University Israel (2008-2013), master program “opera” at the Hochschule für Musik und Theater Hamburg with Prof. Carolyn James (2013-2015)
Master class:
with Prof. Charles Spencer, Prof. Ulf Baestlein, Bo Skovhus, Edda Moser, Renate Behle, Charles Spencer, Verena Keller, et al.
Prizes:
scholarship recipient of the Buchmann-Mehta School of Music of the Tel Aviv University Israel (2008-2013), scholarship recipient of the AdlerBuchmann International Program for Outstanding Foreign Students, scholarship recipient of the Hamel Stiftung Hannover, Milena Ebel Scholarship, winner of the Nord Frisian “Lied” Award (2012)
Relation to the Hamburg State Opera:
Member of the International Opera Studio of the Hamburg State Opera (2015/16-2016/17)
Important parts:
Schaunard (La Bohème), Un chef grec (Les Troyens), Moralès (Carmen), Orpheus (Orpheus), Harašta (The Cunning Little Vixen), Un Sergente degli arcieri (Manon Lescaut), Fiorello (Il Barbiere di Siviglia), Ein Steuerman (Tristan und Isolde), Happy (La Fanciulla del West), 2. Priester/Papageno (Die Zauberflöte), Un officier (Dialogues des Carmélites), Il commissario imperiale (Madama Butterfly), Le Ministre (Iphigénie en Tauride), et al.
Stages:
Carnegie Hall, Hamburgische Staatsoper, et al.
Cooperation with directors:
Michael Thalheimer, Jette Steckel, Franziska Kronfoth, Julia Lwowski, Wolfgang Nägele, et al.
Cooperation with conductors:
Zubin Mehta, Zeev Dorman, Kent Nagano, Alexander Vedernikov, Vladimir Conta, Péter Halász, Josep Caballé Domenech, Volker Krafft, Christoph Gedschold, Patrick Fournillier, Johannes Fritzsch, George Jackson, Stefano Ranzani, et al.
photo: Kartal Karagedik
Posaune
Maxime Guillet
Bass Trombone
Maxime Guillet wurde 1996 in Vesoul (Frankreich) geboren und begann im Alter von 6 Jahren an der Musikschule von Vesoul bei Marie-Josée Guisse mit dem Posaunenspiel. Er studierte an den Konservatorien von Besançon, Douai und Lille und trat 2017 in die Klasse von Fabrice Millischer an der Musikhochschule Freiburg ein. Dort spezialisierte er sich auf die Bassposaune und setzte sein Studium im Masterstudiengang fort. Parallel zu seinem Studium arbeitet Maxime mit Orchestern wie dem Orchestre Symphonique de Mulhouse, dem Orchestre National de Metz, der Philharmonie Baden Baden, dem Philharmonischen Orchester Freiburg und dem Kölner Kammerorchester zusammen. Außerdem ist Maxime Guillet langjähriges Mitglied im französischen Posaunenensemble Le Dodecabone.
photo: Foto: Claudia Höhne
Klavier
Anna Kravtsova
Origin:
Russia
Studies:
Tchaikovsky Conservatory in Moscow, diploma as concert pianist, répétiteur and piano pedagogue as well as postgraduate studies in music pedagogy in the fields of singing and opera
Relation to the Hamburg State Opera:
Répétiteur at the Hamburg State Opera since 2001
Important productions:
„Don Carlos“ (Staatsoper Hamburg), „Pique Dame“ (Staatsoper Hamburg), „Falstaff“ (Staatsoper Hamburg), „Dialogues des Carmélites“ (Staatsoper Hamburg), „Onegin“ (Bayerische Staatsoper), „Fürst Igor“ (Staatsoper Hamburg), „Tannhäuser“ (Akademisches Opern- und Ballett-Theater Nowosibirsk), „Boris Godunov“ (Göteborgsoperan), „Erzittre feiger Bösewicht“ (Staatsoper Hamburg), u. a.
Career stages:
Répétiteur at the Bolshoi Theatre in Moscow, at the Opera Studio of the Moscow Conservatory as well as in the class of Professor Nina Dorliaks at the Moscow Conservatory, at the Latin American Vocal Academy Teresa Hurtado and at the State Theatre Teresa Carreño in Caracas, at the opera festivals on Tenerife, at the Radio France Festivals in Montpellier, at the Belvedere Competition in Vienna, at the Radio France Festival in Vienna, et al. In addition, répétiteur at master classes of Bernd Weikl, Kurt Moll, Anna Tomowa Sintow, Ileana Cotrubas, Marjana Lipovsek, Siegfried Jerusalem, Deborah Polaski, Lioba Braun and Ileana Cotrubas.