at the Hamburg State Opera | Hamburg Theatre Night
Sat, Sep. 13, 2025, 7.00 pm - 8.00 pm
Cast

Chorleitung
Alice Meregaglia

Choir direction
Alice Meregaglia
Biography will be published shortly.
Performances

Peri
Vera-Lotte Boecker

Soprano
Vera-Lotte Boecker
Ab der Spielzeit 2017/18 wird Vera-Lotte Böcker Ensemblemitglied der Komischen Oper Berlin sein und dort u.a. Pamina, Micaela, Rosina, Donna Anna und Hermia in Offenbachs „Barbe-Bleue“ in einer Neuinszenierung von Stefan Herheim singen.
Von 2014 bis 2016 war Vera-Lotte Böcker am Nationaltheater Mannheim engagiert,
wo sie unter anderem als Pamina, Musetta, Gretel, Adele, Rosina,
Ismene (Mitridate), Autonoe (Die Bassariden), Eudoxie (La Juive), Jenny (Mahagonny), aber auch Eliza Doolittle und in der weiblichen Hauptpartie in Lucia Rochettis 2015 als Uraufführung des Jahres ausgezeichneter Oper „Esame di Mezzanotte“ zu erleben war.
Die Spielzeit 16/17 begann darüber hinaus mit der Rückkehr an die Bayerische Staatsoper als Princesse Eudoxie in Halevys „La Juive“ nach ihrem sensationellen Hausdebüt in dieser Rolle im Rahmen der Festspiele in Calixto Bieitos Neuinszenierung unter der musikalischen Leitung von Bertrand de Billy. Es folgte die Hauptpartie der Agnès in der Premiere von George Benjamins erfolgreicher Oper „Written on Skin” am Teatro Stabile di Bolzano.
Im April 2017 war Vera-Lotte Böcker zuletzt auch als Agnès am renommierten Moskauer Bolschoj-Theater in einer Co-Produktion mit dem Festival d'Aix-en-Provence in Katie Mitchells Inszenierung der Uraufführung zu erleben.
Vera-Lotte Böcker wurde in Brühl bei Köln geboren. Nach einem Studium der Philosophie und Literatur an der Humboldt-Universität zu Berlin studierte sie Gesang an der Hochschule für Musik Hanns Eisler sowie an der Universität der Künste in Berlin, wo sie 2013 ihr Studium mit Auszeichnung abschloss. Sie ergänzte ihre Ausbildung im Opernstudio des Royal Danish Theatre in Kopenhagen.
Die junge Sopranistin ist Preisträgerin des Gesangswettbewerbes Vokal Genial der
Konzertgesellschaft München und des Bayerischen Rundfunks (2015, 1. Preis, Publikumspreis und Orchesterpreis), Stipendiatin des Deutschen Musikwettbewerbs und des Richard-Wagner-Verbandes Mannheim. 2014 wurde sie für ihre Interpretation der Agnès in George Benjamins Oper „Written on Skin” als Nachwuchssängerin nominiert und erhielt den Theaterpreis der Stadt Detmold. Ihr erstes Engagement führte sie noch während ihres Studiums ans Landestheater Detmold, wo sie u.a. als Adina, Micaëla, Gretel und Agnès debütierte.
Vera-Lotte Böcker sang bisher mit Dirigenten wie Dan Ettinger, Bertrand de Billy,Ruben Dubrovsky, Rossen Gergov, Alexander Soddy, Frank Ollu und Erich Wächter. Zu den Regisseuren, mit denen sie bereits zusammenarbeiten durfte, zählen u.a. Calixto Bieito, Frank Hilbrich, Nicola Raab, Achim Freyer und Peter Konwitschny.
Performances
photo: Rosa Frank

Sopran / Jungfrau
Eliza Boom

Soprano
Eliza Boom
Biography will be published shortly.
Find further information about Eliza Boom here.
Performances
- Hamburg Theatre Night
- Das Paradies und die Peri
- Hänsel und Gretel (Hansel and Gretel)
- Die Zauberflöte (The Magic Flute)
- Elektra
- Meet the Artists
photo: Wilfried Hoesl

Mezzosopran
Kady Evanyshyn

Mezzo-Soprano
Kady Evanyshyn
Birthplace:
Winnipeg, Canada
Studies:
Bachelor and Master of Music, The Juilliard School
Awards/Competitions:
First Prize of the New Orleans District and Second Prize of the Gulf Coast Region at the Metropolitan Opera Laffont Competition (2023), Award from the Gerda Lissner Lieder/Song Competition (2017/18), Winner of the John Erskine Prize at The Juilliard School (2017) and the Tudor Bowl at the Winnipeg Music Festival (2015)
Masterclasses:
Lioba Braun, Brigitte Fassbänder, Elena Garanča, Thomas Hampson, Malcom Martineau, Anne Sofie von Otter, Bo Skovhus, Emmanuel Villaume, and others
Relation to the Hamburg State Opera:
Ensemble member of the Hamburg State Opera since the 2022/2023 season
Was member of the International Opera Studio of the Hamburg State Opera from 2019/20 to 2022/23
Important parts:
Annio (La clemenza di Tito), Cherubino (Le nozze di Figaro), Charlotte (Werther), Hänsel (Hänsel und Gretel), Siébel (Faust), Zweite Dame (Die Zauberflöte), Mercédès (Carmen), Meg Page (Falstaff), Tisbé (La Cenerentola), Second Woman (Dido and Aeneas), Fjodor (Boris Godunov), Frau Reich (Die Lustigen Weiber von Windsor), Phèdre (Hippolyte et Aricie), and others
Stages:
Opernhaus Zürich, Bregenzer Festspiele, Carnegie Hall, Opéra Royal de Versailles, Opera Holland Park, Verbier Festival, Aspen Music Festival
Song:
World Premiere of “Drei Grabschriften” (Stefano Gervasoni), Performances of “Animus II” (Druckman), “Folk Songs” (Berio) and “Liebeslieder Walzer” (Brahms), Competitor of the 2019 Wigmore Hall/Independent Opera Song Competition
Cooperation with Directors:
Edward Berkeley, Frank Castorf, Georges Delnon, James Darrah, Axel Ransich, Dmitri Tcherniakov, Jana Vetten, Stephen Wadsworth
Cooperation with Conductors:
Nicolas André, Paolo Arrivabeni, Giampaolo Bisanti, Daniele Callegari, William Christie, Jane Glover, Alexander Joel, Francesco Lanzillotta, Claire Levacher, Jeffrey Milarsky, Evelino Pidò, Teddy Poll, Avi Stein, Stephen Stubbs
Find further information about Kady Evanyshyn here.
Performances
- Hamburg Theatre Night
- Das Paradies und die Peri
- Die Zauberflöte (The Magic Flute)
- Hänsel und Gretel (Hansel and Gretel)
- Die Unruhenden
- La Traviata
- Elektra
photo: Brinkhoff/Mögenburg

Alt
Annika Schlicht

Mezzo-soprano
Annika Schlicht
Birthplace:
Stuttgart, Germany
Studies:
Singing at Hochschule für Musik „Hanns Eisler“ in Berlin with Prof. Renate Faltin
Master class:
with Julia Varady, KS Dietrich Fischer-Dieskau, KS Brigitte Fassbaender, KS Deborah Polaski und Patricia McCaffrey
Prizes:
3rd prize at the international Wilhelm Stenhammar Competition in Sweden (2016), 2nd prize at the Anneliese Rothenberger Competition (2013), Grand Prix and several special prizes at the Giulio Perotti Competition (2012), 3rd song prize and sponsorship prize from Bronnbach e.V. at the DEBUT Competition (2012), scholarship holder of the Liz Mohn Cultural Foundation, scholarship holder of the Richard Wagner Association
Important parts:
Fricka (Das Rheingold, Die Walküre), Brangäne (Tristan und Isolde), Waltraute (Götterdämmerung), Adriano (Rienzi), Hänsel (Hänsel und Gretel), Prince Orlofsky (Die Fledermaus), Fenena (Nabucco), Magdalena (Die Meistersinger von Nürnberg), Olga (Eugene Onegin), Dorabella (Così fan tutte), Sesto (La Clemenza di Tito), Maddalena (Rigoletto), Auntie (Peter Grimes), Mrs. Quickly (Falstaff), Forester's Wife (The Cunning Little Vixen), u. a.
Stages:
Royal Opera House London, Royal Opera House Muscat, Deutsche Oper Berlin, San Francisco Opera, Opera Bastille, Semperoper Dresden, Staatsoper Berlin, Deutsche Oper am Rhein, Bayerische Staatsoper, Staatsoper Stuttgart, Oper Frankfurt, Bergen International Festival, Salzburg Festival, Bregenz Festival, u. a.
Cooperation with directors:
Harry Kupfer, Hans Neuenfels, Luc Bondy, Claus Guth, Dmitri Tcherniakov and Johannes Erath, Stefan Herheim, Jossi Wieler, u. a.
Cooperation with conductors:
Daniel Barenboim, Zubin Metha, Sir Donald Runnicles, Kent Nagano, Alexander Soddy, Ivan Repusic, John Fiore, Stephane Deneve, Eun Sun Kim, Alondra de la Parra, Enrique Mazzola, Asher Fisch, Edward Gardner, Ingo Metzmacher, Christopher Moulds, Stefan Soltesz, Sebastian Weigle, u. a.
Performances
- Hamburg Theatre Night
- Das Paradies und die Peri
- Ariadne auf Naxos
- 3rd Philharmonic Concert
- Pique Dame
- Women's love and death
- Tristan und Isolde (Tristan and Isolde)
photo: Simon Pauly

Tenor
Kai Kluge

Tenor
Kai Kluge
Biography will be published shortly.
Performances

Bariton / Gazna, Mann
Christoph Pohl

Baritone
Christoph Pohl
Birthplace:
Hanover, Germany
Studies:
Opera singing studies at University of Music and Drama Hanover in Hanover at Prof. Carol Richardson-Smith, member of International Opera Studio of Staatsoper Hamburg (2003–2005)
Master class:
Prof. Klesy Kelly (Cologne), Anna Tomowa-Sintow, Piotr Beczala, Neal Shicoff
Prizes:
prizewinner of Bundeswettbewerb Gesang, prizewinner of Deutscher Musikrat-Wettbewerb, Schumann-Liedwettbewerbs (2008), Christel-Goltz-Preis der Semperoperstiftung (2008)
Important parts:
Papageno (The Magic Flute), Wolfram (Tannhäuser), Marcello (La Bohème), Dandini (La Cenerentola), Count Almaviva (Le Nozze di Figaro), Guglielmo (Così fan tutte), Olivier and Count (Capriccio), Harlequin and Music Teacher (Ariadne auf Naxos), Frank/Fritz (Die tote Stadt ), Ottokar (Der Freischütz), Danilo (Die lustige Witwe), Dr. Falke (Die Fledermaus), Valentin (Faust), Figaro (Il Barbiere di Sevillia), Belcore (L'elisir d'amore), Schwanda (Svanda dudak), Heerrufer (Lohengrin), Lescaut (Manon Lescaut), Sharpless (Butterfly), Germont (La Traviata), Posa (Don Carlo), Guillaume Tell (Guillaume Tell), Spielmann (Königskinder), Eugen Onegin (Eugen Onegin), Amfortas (Parsifal), Kurwenal (Tristan und Isolde), Johannes (Morgen und Abend), Alfonso (Die Jüdin von Toledo)
Stages:
Deutsche Oper Berlin, Staatsoper Stuttgart, Oper Leipzig, Maifestspiele Wiesbaden, Oper Frankfurt, Bayerische Staatsoper, Royal Albert Hall, Royal Opera Covent Garden, Wigmore Hall London, Semperoper Dresden, Teatro La Fenice Venice, Bregenz Festival, Theater an der Wien, Opernhaus Zürich, Vlaamse Opera Antwerpen, et al.
Cooperation with directors:
Johannes Erath, Klaus Guth, Peter Konwitschny, Stefan Herheim, Robert Carsen, Graham Vick, Andreas Homoki, Hans Neuenfels, Calixto Bieito, Damiano Michieletto, Jetzke Mijnssen, Lydia Steyer, Torsten Fischer, Elisabeth Stöppler, Axel Köhler, Markus Bothe
Cooperation with conductors:
Peter Schneider, Christian Thielemann, Donald Runnicles, Michael Boder, Axel Kober, Ivor Bolton, Nicola Luisotti, Giorgio Morandi, Cornelius Meister, Omer Meier Wellber, Sebastian Weigle
Find further information about Christoph Pohl here.
Performances

Engel
Ivan Borodulin

Ivan Borodulin
Biography will be published shortly.
Performances

Jüngling
Eric Lunga Hallam

Chor
Chor der Hamburgischen Staatsoper

Chor der Hamburgischen Staatsoper
The chorus members appear on stage at the Hamburg State Opera in a different role almost every night. From one day to the next, they might be sailors, pilgrims or conspirators, then courtiers, hunters, the deranged or the imprisoned. In the role of crusaders in I Lombardi alla prima Crociata they travel to Jerusalem, other nights they are invited to Madama Butterfly's marriage or acclaim Prince Igor. The ladies and gentlemen of the opera chorus demonstrate their artistic prowess, their flexibility, and their love of the stage in every performance.
With a membership around 70, the chorus of the Hamburg State Opera has been one of the world’s best opera choruses for many years. The varied repertoire – almost always in the original language – is multifaceted and includes baroque operas and dramatic operas, major works by Verdi and Wagner as well as contemporary pieces. At the start of the 2013/14 season, Eberhard Friedrich took over the post of Chorus Master.
Performances
- Hamburg Theatre Night
- Das Paradies und die Peri
- Falstaff
- Così fan tutte
- Tosca
- Ruslan und Ljudmila
- Die Zauberflöte (The Magic Flute)
- L'elisir d'amore
- La Traviata
- Der fliegende Holländer
- Pique Dame
- Maria Stuarda
- Die grosse Stille
- Il trovatore
- Lohengrin
- Madama Butterfly
- Der Freischütz
- Il barbiere di Siviglia
- Luisa Miller
- Tristan und Isolde (Tristan and Isolde)
photo: Niklas Marc Heinecke